AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.


Novinky Ford na IAA Užitkové vozy 2016

Ford představil v Hannoveru Transit a Transit Custom se vznětovým motorem Ford EcoBlue, novou samočinnou převodovkou, pohonem všech kol a systémem SYNC 3.

Středem pozornosti návštěvníků veletrhu užitkových vozidel v německém Hannoveru se stal vyspělý vznětový motor Ford EcoBlue. Provozovatelům modelů Ford Transit a Ford Transit Custom přináší tato novinka příznivější provozní náklady a zároveň i lepší dynamiku.

Vozy vystavované v hannoverské expozici značky Ford měly pod kapotou motory Ford EcoBlue. Ve srovnání s dřívějším motorem 2.2 TDCi jsou nové jednotky až o 13 procent úspornější. Jejich emise CO2 začínají na hodnotě 157 g/km. Fordu se ale podařilo současně dosáhnout výrazného zvýšení točivého momentu v nízkých otáčkách.

Výstavní premiéru oslavila v Hannoveru také nová šestistupňová samočinná převodovka pro Transit a Transit Custom. Ford zde představil rovněž Transit se zdokonaleným pohonem všech kol (AWD) a vyspělým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3.

Dva roky po dokončení obměny modelové řady Transit, kterou prezentoval v Hannoveru v roce 2014, je Ford nejrychleji rostoucí značkou užitkových automobilů v Evropě. Za posledních 24 měsíců společnost zvýšila svůj tržní podíl z 10,8 na 12,9 procenta a z pozice čtvrté nejprodávanější značky se vyšvihla na první příčku.

Růst odbytu užitkových modelů Ford pokračuje rovněž v roce 2016. Celkem 208 000 vozů prodaných za prvních osm letošních měsíců představuje meziroční růst o 18 procent.

„Motor Ford EcoBlue přináší nižší provozní náklady spolu s vynikající dynamikou a čistším složením výfukových plynů,“ řekl Bernhard Mattes, ředitel Ford of Germany. „Jak dokazuje náš růst prodejů, Ford již nabízí nejvyspělejší modelovou řadu užitkových vozů v Evropě a nový motor Ford EcoBlue ji posouvá o další úroveň výš.“

Nový vznětový motor Ford EcoBlue je úspornější a výkonnější

Nový vznětový agregát Ford 2.0 EcoBlue využívá zcela novou konstrukci, která tvoří základ další generace úsporných a ekologicky šetrných motorů pro osobní i užitkové vozy Ford.

Díky nejaktuálnějším technickým řešením přináší nový motor výrazné zlepšení hospodárnosti, výkonu i provozní kultivovanosti. Přitom si zachovává mimořádnou spolehlivost a nízké provozní náklady, jež se od poháněcí jednotky ve Fordu Transit očekávají.

Zájemcům o modely Transit a Transit Custom je motor 2.0 EcoBlue k dispozici ve variantách 77, 96 a 125 kW. Všechny mají vyšší výkon a točivý moment než dosavadní jednotky o objemu 2,2 l. Větší točivý moment v nízkých otáčkách (o 20 procent při 1250 1/min) se při jízdě projeví lepší pružností a pohotovější odezvou.

Nižší provozní náklady jsou výsledkem výrazného snížení spotřeby paliva. Vozy Ford Transit se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) mají kombinovanou spotřebu od 6,6 l/100 km a emise CO2 od 174 g/km. Ve srovnání s ekvivalentním poháněcím ústrojím dosavadního modelu to znamená zlepšení o 10 procent.

Transit Custom se systémem Auto-Start-Stop (výbava na přání) dosahuje kombinované spotřeby 6,1 l/100 km a emisí CO2 od 157 g/km. V tomto případě se jedná o snížení dokonce o 13 procent.

Prodloužily se i proměnné intervaly údržby, a to až na dva roky nebo 60 000 kilometrů. Žádný z konkurentů nenabízí víc. V rámci vývoje a testování spolehlivosti najezdily prototypy Transit s motory Ford 2.0 EcoBlue ekvivalent 5,5 milionu kilometrů, z toho 400 000 km v rukou vybraných zákazníků.

Expozice značky Ford v Hannoveru odrážela nesmírnou šíři nabídky modelů Transit a Transit Custom s motory Ford EcoBlue. Vedle mnoha standardních provedení si zájemci mohli prohlédnout rovněž zvláštní varianty včetně třeba sklápěče nebo mrazicího vozu.

Samočinná převodovka zkonstruovaná speciálně pro Transit

Modely Transit a Transit Custom s pohonem předních kol lze nově objednávat se šestistupňovou samočinnou převodovkou SelectShift. První vozy s novou převodovkou dodá Ford zákazníkům začátkem roku 2017. Převodovka byla zkonstruována speciálně po použití v Transitu. Vychází z prověřené a robustní skříně, která se osvědčila v severoamerických modelech Fordu s pohonem předních kol, pro Transit však dostala mimo jiné nový hydrodynamický měnič točivého momentu a vnější plášť. Je dimenzovaná na točivé momenty přes 415 N.m.

Díky sladění řídicího softwaru převodovky s momentovou křivkou motorů Ford EcoBlue se výsledný hnací řetězec vyznačuje pohotovými reakcemi a nízkou spotřebou. Převodovka dokáže rozpoznat, že vůz právě stoupá do prudkého svahu nebo veze těžký náklad, a přizpůsobit tomu strategii řazení.

Elektronické řízení je zárukou plynulých a rychlých změn převodových stupňů – přeřazení typicky trvá méně než 0,5 sekundy. Funkce SelectShift umožňuje manuální řazení převodových stupňů prostřednictvím tlačítka na páce voliče.

Inteligentní pohon všech kol pro Transit je lehčí a všestrannější

Vybrané verze modelu Ford Transit s motory Ford EcoBlue mohou být vybaveny systémem pohonu všech kol (AWD) čtvrté generace. Přední diferenciál a mezinápravová spojka jsou zde spojeny do jednoho kompaktního tělesa. Díky tomu je celá konstrukce o 10 kg lehčí a prostorově úspornější.

Ford zároveň znovu vylepšil kalibraci elektronického stabilizačního programu a systému AWD. Výsledkem je ještě silnější trakce a lepší stabilita v širokém rozsahu provozních podmínek.

Systém AWD pro Ford Transit s motorem EcoBlue samočinně rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní kola pomocí elektronicky ovládané mezinápravové spojky. Rozdělení točivého momentu se může pohybovat od 0:100 až do 50:50. K dispozici jsou dva režimy. AWD Auto je nejvhodnější pro většinu situací, zatímco AWD Lock zajišťuje optimální trakci v nejnáročnějších podmínkách, jako je jízda hlubokým pískem či sněhem.

Transit AWD se dodává s motory Ford EcoBlue 96 a 125 kW. Kombinovaná spotřeba paliva u těchto verzí začíná na 8,6 l/100 km (224 g CO2/km), což je o 11 procent méně než u dosavadního modelu.

Transit s pohonem všech kol osloví zejména zákazníky, kteří často čelí kluzkým silnicím nebo mírně náročnému terénu. Může se jednat o provozovatele služeb v lyžařských střediscích nebo energetické společnosti. První kusy budou dodány odběratelům na začátku roku 2017.

„Potřebuju natankovat“ – Systém SYNC 3 rozumí hovorovým hlasovým povelům

Užitkové modely Transit, Transit Connect a Ranger lze nyní objednávat s novým komunikačním a zábavním systémem SYNC 3. Ten umožňuje řidiči ovládat připojený chytrý telefon, audiosystém, navigaci a klimatizaci prostřednictvím hovorových hlasových povelů, a to i v českém jazyce.

Stisknutím tlačítka hlasového ovládání a vyslovením věty jako „potřebuju natankovat“, „dal bych si kávu“ nebo „najdi adresu“ se spustí vyhledávání nejbližší čerpací stanice, kavárny či cílové destinace.

SYNC 3 má také upravené grafické rozhraní s většími softwarovými tlačítky. Na velkém dotykovém displeji lze používat podobná gesta jako na chytrém telefonu. Díky výkonnějšímu procesoru jsou odezvy systému svižnější než dříve.

Systém SYNC 3 je navržen tak, aby si rozuměl s chytrými telefony. Nabízí užitečné funkce pro zákazníky, kteří používají svůj vůz jako mobilní kancelář: telefonování handsfree, čtení příchozích zpráv či plnou kompatibilitu s Apple CarPlay a Android Auto™.

Díky integrovanému softwarovému rozhraní AppLink mohou zákazníci ovládat prostřednictvím hlasu či dotykového displeje rovněž řadu aplikací v připojeném chytrém telefonu s operačním systémem iOS či Android.

Unikátní vzduchové zadní odpružení a nové asistenční systémy

Tourneo Custom bude možné na přání vybavit vzduchovým odpružením zadní nápravy. V daném segmentu je to ojedinělé.

Na každé straně vozu se nachází jeden vzduchový měch, uchycený k vlečenému ramenu. Regulaci charakteristiky odpružení zajišťuje elektronicky řízený kompresor.

Senzory výšky na vlečených ramenech zaznamenají změnu vertikálního zatížení, typicky při nastoupení cestujících. Tuhost vzduchových pružin se potom automaticky upraví tak, aby zůstala zachována stálá světlá výška. Celá soustava byla zkonstruována a naladěna speciálně pro Tourneo Custom.

Vzduchové odpružení zadní nápravy je ideální pro kyvadlovou dopravu nebo přepravu významných klientů, kdy se celkové zatížení zadní části vozu může v závislosti na počtu cestujících a jejich zavazadel lišit o mnoho set kilogramů. Systém zajišťuje komfortní a kontrolovanou jízdu bez ohledu na aktuální zatížení.

Další novinkou pro modely Transit a Transit Custom s motory Ford EcoBlue jsou pokročilé asistenční systémy, jako např. předkolizní asistent s detekcí chodců (součást výbavy adaptivní tempomat) – první systém svého druhu v této třídě. Sériová výbava obou modelů obsahuje rozšířený elektronický stabilizační systém se speciálními funkcemi, jako je stabilizace při bočním větru. Ta dokáže přibrzděním kol na jedné straně rychle a účinně potlačit vliv náhlého poryvu větru na trajektorii vozu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Standox
Mercedes-Benz
auto MOTOL BENI a. s.
Auto Fit, spol. s r.o.