AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Sébastien Loeb opět šampionem WRC

Čtvrtý titul v řadě, taková je bilance staronového krále světové rallye. V britské rallye skončil třetí a vyhrál tak jednu z nejtěžších sezon kariéry. Králem Walesu se pak stal Mikko Hirvonen.

Veškeré Evropě známé motoristické disciplíny jsou prakticky u konce. Svého krále má formule 1 i Moto GP, po dnešním dni je rovněž dobojováno i ve světové rallye. Jejím králem se stal již počtvrté Sébastien Loeb, jenž letos opět spojil své síly s továrním týmem Citröenu, ačkoliv i loni byla jeho Xsara výrazně automobilkou podporována. Pro letošek ale musel sympatický Alsasan bojovat se zcela novým strojem C4 WRC, který na počátku sezony nebyl tak rychlý jako vozy týmu Ford. Loeb tak v podstatě po celý rok dotahoval ztrátu na Marcuse Grönholma, po sérii nehod a úspěšném závodě v Irsku však už do klání ve Walesu nastupoval jako favorit na šampiona.

A Grönholm nakonec nebyl tak úspěšný jako jeho krajan Kimi Räikkonen, který se v podobné situaci ocitl při posledním letošním závodě F1. Pro zisk titulu by totiž musel skončit první a Loeb by musel dojet na šestém místě, ovšem Francouz nakonec skončil třetí za stříbrným Grönholmem. Fin ovšem krátce po gratulaci staronovému šampionovi sám přiznal, že o titul přišel již v Irsku. Byla to tak poněkud smutná tečka za kariérou tohoto jezdce, tedy pokud nevezme zpět své předchozí prohlášení.

Rychle a zběsile po finsku

Jednička týmu Ford, který alespoň získal titul mezi značkami, tak svým způsobem popsala přesně situaci v britské rallye, tedy závod na jistotu. Výjimkou byl ovšem Jari-Matti Latvala, mladý a velmi slibný finský pilot jezdící s Fordem. Jeho šance sice zmařila již páteční havárie, ovšem Latvala začal vyhrávat jednu rychlostní zkoušku za druhou. Se ziskem 10 ze 17 RZ se tak stal hvězdou rallye, v cíli to ale stačilo pouze na deváté místo.

Bodovaná osmička tak skončila v pořadí Mikko Hirvonen (dvojka Fordu stihla ještě těsně před závěrem soutěže poslat svůj vůz mimo trať), Grönholm, Loeb, Petter Solberg (u Subaru si začínají mnout ruce, jejich vůz má totiž před příští sezonou poměrně dobré předpoklady), Dani Sordo (v závěru se snažil, ale nakonec „jen“ stáhnul ztrátu na 17 s), Mathew Wilson (potřetí v řadě na bodech), Chris Atkinson (tady si mnou ruce tak akorát mechanici Subaru) a Manfred Stoh (poslední závod v barvách ÖMV.

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
BMW Group Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
Mitsubishi Motors Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika