AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
ContiTrade Services s.r.o.
Interaction s.r.o.


O víkendu vyjedou cyklobusy do Krkonoš, letos s větší kapacitou

Tuto sobotu 30. května začíná další sezona krkonošských cyklobusů, tzv. Krkobusů.

Šest cyklobusových linek, dopraví výletníky i s koly až na vrcholky Krkonoš. Cyklobusy budou jezdit až do 28. září, některé spoje pojedou letos častěji a nově se výrazně zvýší kapacita pro přepravovaná jízdní kola. Na linku č. 6 vyjede speciální bezbariérová cyklobusová souprava.

V červnu pojedou cyklobusy na pěti trasách zatím jen o sobotách a nedělích, v červenci a srpnu budou jezdit denně, v září pak vždy ve čtvrtek, sobotu, neděli a o státních svátcích. Výjimkou bývala šestá linka z Hradce Králové do Vrchlabí, která byla v provozu tradičně pouze ve čtvrtky a soboty o letních prázdninách. Vzhledem k její rostoucí popularitě se ale v letošní sezoně její provoz rozšíří a nově pojede i o všech sobotách po celou sezonu Krkobusů, tedy od 30. května až do 28. září.

Nové přívěsy pro kola

Tři z krkobusových linek (1, 4 a 6) provozuje i letos společnost OSNADO, člen skupiny Arriva, která investovala do rozšíření jejich provozu. „Po dohodě s Královéhradeckým krajem a Svazkem měst a obcí Krkonoše jsme pro letošní sezonu koupili dva nové cyklopřívěsy za naše autobusy a letošní ročník Krkobusů tak bude hlavně ve znamení výrazného navýšení kapacity spojů pro jízdní kola.“ říká jednatel OSNADO Milan Kovář.

Kolik cestující zaplatí

„K ceně klasické jízdenky IREDO cestující zaplatí za přepravu kola 20 korun za nepřestupní jízdenku nebo 30 korun za jízdenku přestupní,“ doplňuje jednatel OSNADO Milan Kovář. „Letos je to už 12. sezona Krkobusů, jen během loňska jsme na těchto linkách přepravili bezmála 13 tisíc cestujících a 1700 jízdních kol. V letošní sezoně jsme výrazně přidali kapacitu přívěsů a máme ambici pokořit hranici 2000 kol za sezonu.“

Kolik kol se vejde do přívěsů

Hlavní cyklobusová linka č. 1 nabízí obousměrné páteřní spojení východní a západní části Krkonoš z Horní Malé Úpy, Pomezních bud přes Pec pod Sněžkou, Svobodu nad Úpou, Janské Lázně, Vrchlabí, Benecko a Rokytnici nad Jizerou do Harrachova. Autobus tu poveze přívěs, do kterého se vejde 38 kol.

Tradičně nejvytíženějším cyklobusem bývá linka č. 4 z Úpice přes Trutnov, Svobodu nad Úpou a Pec pod Sněžkou do Horní Malé Úpy a Pomezních bud. Vzhledem k obrovské poptávce cestujících tu bude nově jezdit největší přívěs pro 44 kol.

Nejmladší cyklobusovou linkou, která rychle získává popularitu, je již zmiňovaná linka číslo 6 z Hradce Králové přes Hořice, Dvůr Králové a Hostinné do Vrchlabí. Její součástí je i spojení Vrchlabí, Dvora Králové a nově zrekonstruovaného barokního areálu v Kuksu s oblíbeným vrcholem Zvičina v Krkonošském podhůří nebo malebnou přehradou Les Království. Tuto linku obstará souprava bezbariérového autobusu s cyklorámem na zádi, cyklovestavbou uvnitř a otevřeného cyklopřívěsu s celkovou kapacitou 37 kol. Oproti loňsku se kapacita pro kola zvýší více než na dvojnásobek.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Iveco Czech Republic, a.s.
Mitsubishi Motors Česká republika
BMW Group Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz