AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.


Nový Opel Corsa OPC: Atlet páté generace

Motor 1.6 Turbo ECOTEC s výkonem 152 kW (207 k) a točivým momentem 280 N.m. Z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy, maximální rychlost 230 km/h. Testovaný na okruhu Nürburgring, vzhled závodního automobilu, kit „Performance“.

Po nedávné úspěšné světové premiéře na Ženevském autosalonu je nový Opel Corsa OPC připraven vyrazit na silnice. Nejrychlejší člen rodiny Corsa nové generace kombinuje extrémně nekompromisní sportovní charakter s neomezenou využitelností v každodenním provozu. Přibližně čtyři metry dlouhý atlet imponuje turbodmychadlem přeplňovaným motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 152 kW (207 k) a masivním točivým momentem, agilní obratností a v neposlední řadě i svým sportovním vzhledem. A přitom neutrpěl ani prostorný interiér, kterým je model Corsa známý, ani jeho komfort.

„Naše modely OPC představují dynamickou špičku našich modelových řad. Odrážejí sportovní tradici značky, symbolizují německé konstruktérské umění a výraznou jízdní dynamiku. Nová Corsa OPC působivě dokazuje, jak vysoko naši konstruktéři nasadili laťku v segmentu malých sportovních automobilů. Corsa OPC přesně ukazuje, jak je vhodná pro klikaté horské silnice a dokonce i pro závodní okruh. Ten dojem je tak silný, že se vám z auta nechce ani vystoupit. To je typické pro OPC – jednoduše ryzí vášeň,“ řekl s nadšením Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.

Design OPC: Energický vzhled

V duchu tradice OPC se špičková Corsa dá okamžitě identifikovat jako produkt Opel Performance Center. Kromě nového modrého odstínu laku Flash blue vyhrazeného pro modely OPC se odlišuje novým designem přední části karoserie s velkými otvory pro přívod vzduchu v nárazníku. Malý otvor umístěný v přední části výrazně tvarované kapoty motoru dodává modelu Corsa OPC vlastní sportovní styl. Dynamicky modelované boky s výraznými nástavci prahů vytvářejí odpovídající vizuální spojení se zadní partií karoserie.

Nekompromisní design modelu Corsa OPC pokračuje i při pohledu zezadu. Spoiler na zadním výklopném víku je na výběr ve dvou provedeních – v subtilním standardním a v okázalejší verzi, která vytváří vyšší aerodynamický přítlak na zadní nápravě. Tlumič výfuku Remus s dvojicí koncovek olemovaných difuzorem v zadním nárazníku vytváří další sportovní akcent.

Interiér se rovněž nese ve sportovním duchu. Dominantním prvkem jsou skořepinová sedadla Recaro, která poskytují řidiči i spolujezdci optimální boční vedení v zatáčkách i při velmi rychlé jízdě. Kožený sportovní volant s dole zploštělým věncem, hlavice řadicí páky OPC a sportovní pedály společně se sdruženými přístroji v charakteristickém designu OPC doplňují interiér.

1.6 Turbo ECOTEC: 152 kW (207 k) a maximálně 280 N.m

Turbodmychadlem přeplňovaný motor s výkonem 152 kW (207 k) pod kapotou netrpělivě čeká, až bude vypuštěn do akce. Čtyřválec s objemem 1,6 litru dosahuje největšího točivého momentu 245 N.m v rozsahu otáček od 1900 do 5800 min-1 , přičemž dokáže v případě potřeby díky funkci Overboost krátkodobě zmobilizovat dalších 35 N.m. Točivý moment motoru je na přední kola přenášen prostřednictvím 6stupňové manuálně řazené převodovky s krátkými a přesnými dráhami pohybu řadicí páky.

Nový Opel Corsa OPC zvládne sprint z klidu na 100 km/h za pouhých 6,8 sekundy – téměř o půl sekundy rychleji než Corsa OPC předcházející generace. Při předjíždění na pátý převodový stupeň potřebuje nová generace o 0,3 sekundy kratší čas (6,4 s) k tomu, aby zrychlila z 80 na 120 km/h. Nejvyšší rychlost vzrostla o 5 km/h a nyní dosahuje 230 km/h. Navzdory sportovním výkonům má spotřeba paliva v kombinovaném cyklu příznivou hodnotu 7,5 litru na 100 km (174 g/km CO2).

Sportovní podvozek FSD: Vždy správná frekvence

V zájmu optimálního přenosu výkonového potenciálu na vozovku vyvinuli konstruktéři značky Opel ve spolupráci se specialisty výrobce tlumičů Koni podvozek s inovativními tlumiči. Nová technologie Frequency Selective Damping (FSD) přizpůsobuje tlumicí sílu momentální frekvenci pohybu vozidla, čímž dovoluje dosáhnout rovnováhy mezi nekompromisními sportovními jízdními vlastnostmi a adekvátní úrovní komfortu. Zkušení řidiči mohou úplně vypnout elektronicky řízený stabilizační systém ESP, pokud chtějí vyzkoušet limity vozidla na uzavřeném závodním okruhu. Nově vyvinuté řízení reaguje bezprostředněji a přesněji, přičemž řidiči OPC dopřává lepší zpětnou vazbu.

Kit „Performance“: Závodní charakter v provozu

Řidiči, kteří si přejí ještě lepší trakci a brzdný výkon, si mohou objednat sadu „Performance“, která zahrnuje mechanický lamelový samosvorný diferenciál Drexler, 18palcová kola z lehké slitiny se speciálními pneumatikami Michelin a ještě sportovnější vyladění podvozku. Kromě toho má Corsa OPC Performance brzdovou soustavu vybavenou velmi výkonnými kotoučovými brzdami Brembo s vnitřním chlazením o průměru 330 milimetrů na přední nápravě pro optimální deceleraci. S tímto kitem je Corsa OPC perfektně připravena na nástrahy nejnáročnějšího závodního okruhu světa, Severní smyčky Nürburgringu, kde byla vyvinuta a extenzivně testována, stejně jako na překážky běžného městského provozu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.
BMW Group Česká republika
BOSCH
Toplac s.r.o.