AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.
BusPoint


Jak si vedly pneumatiky Barum Bravuris 4x4 v testech Autoklubu ČR?

Autoklub ČR testoval pro letní sezónu 2015 šestnácti­palcové pneumatiky určené pro stále oblíbenější SUV. Test porovnával pneumatiky tzv. ekonomického segmentu s referenční pneumatikou střední třídy.

Pro blížící se jarní motoristickou sezonu připravil Autoklub ČR výsledky testování letních plášťů určených vozům SUV, do kterého byly zařazeny pneumatiky sedmi značek o rozměru 215/65 R 16 H. Barum Bravuris 4×4 v souhrnném hodnocení předčil ostatní testované pláště v segmentu, když svými výsledky exceloval zejména na mokrém povrchu.

Test byl zaměřen na porovnání pneumatik tzv. ekonomického segmentu. Referenční pneumatikou byla zvolena Firestone Destination HP, jejíž výsledky posloužily jako srovnávací standard. Barum Bravuris 4×4 se v tomto testu Autoklubu České republiky může pyšnit nejlepšími výsledky mezi tzv. budgetovými plášti. Na mokrém povrchu totiž pneumatika excelovala téměř se stejnými výsledky jako referenční model střední třídy, a získala tak nejvyšší možné hodnocení „velmi dobrá“. Na suché vozovce pak zaznamenala druhý nejlepší výkon klasifikovaný jako „dobrý“.

Plášť otrokovické značky dosáhl na mokrém povrchu nejnižšího valivého odporu, a dokonce v tomto testu předčil i výkon referenčního výrobku. Třicetiprocentní rozdíl v koeficientu valivého odporu mezi vítězným a na poslední příčce umístěným vzorkem přitom znamená spotřebu paliva lišící se již zhruba o 5 %. Kategorii ovladatelnosti na mokru vedle referenčního Firestone Destination HP ovládl opět Barum Bravuris 4×4, jenž okruh o délce 1823 m absolvoval o 9,91 sekundy rychleji než pneumatika s nejhoršími výsledky v testu. Při subjektivním hodnocení jízdního komfortu na mokrém povrchu se Barum Bravuris 4×4 umístil jako druhý.

Podélný aquaplaning změřil prokluz předních kol během průjezdu vodním sloupcem o výšce 9 mm, což lze přirovnat k nájezdu do vyjetých kolejí na cestě při nebo po dešti. Příčný aquaplaning pak vyhodnotil schopnost pneumatik odvádět vodu v bočním směru a měřilo se také zbytkové zrychlení při průjezdu po povrchu s vodním sloupcem vysokým 5 mm. Rozsah rychlostí od 65 do 95 km/h referoval o schopnostech plášťů odvádět vodu během rychlého nájezdu do zatáčky s hlubokou kaluží (vyjetými kolejemi). V obou těchto disciplínách domácí Barum Bravuris 4×4 svými výkony předčil všechny testované vzorky v segmentu a umístil se těsně za referenčním produktem.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
Toplac s.r.o.
Mercedes-Benz
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.