AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.


Jaguar F-TYPE 2016 s pohonem všech kol a mechanickou převodovkou

Jaguar F-TYPE dostal pro modelový rok 2016 nové převodovky a pohon všech kol. Nabídka se rozrůstá z šesti na 14 variant modelů.

Jaguar F-TYPE získal pohon všech kol, šestistupňovou mechanickou převodovku a elektrický posilovač řízení (EPAS), který bude standardem ve všech verzích. Základ zůstal naprosto stejný, tedy lehká konstrukce, harmonický výkon, dokonalé proporce a design. Nové modely F-TYPE Coupé a Cabriolet mají intuitivnější ovládání napříč celou rozšířenou řadou, která nyní čítá 14 variant. Nejnovější technologie pohonu a zavěšení posilují propojení mezi vozem a řidičem a F-TYPE tak poskytuje ještě větší rozsah dynamických schopností.

„Při navrhování F-TYPU s pohonem všech kol bylo naším cílem zachování charakteru pohonu zadních kol, který je důležitou součástí DNA Jaguaru, a zároveň nabídnout ještě lepší dynamické schopnosti. Výsledkem je ovladatelný, využitelný a neuvěřitelně rychlý sportovní vůz pro jakékoli počasí a podmínky na silnici.“

„S možností volby mechanické převodovky pro F-TYPE s motorem V6 jsme se pustili do vytvoření velice přesné, technické a citlivé míry interakce mezi řidičem, spojkou a řadicím mechanismem převodovky. Tohle je vůz pro opravdové nadšence,“ řekl Ian Hoban, Vehicle Line Director Jaguar.

Řada F-TYPE se rozšířila na 14 variant, od Coupé a Cabrioletu s kompresorem přeplňovaným motorem V6 o výkonu 340 koní, pohonem zadních kol a mechanickou převodovkou, až po F-TYPE R Coupé a Cabriolet s kompresorem přeplňovaným motorem V8 o výkonu 550 koní, pohonem všech kol a osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift. Přenos točivého momentu 680 N.m na všechna kola pomáhá verzím R ke zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,1 sekundy a dále až k maximální rychlosti 300 km/h.

Hliníková kapota prošla menšími změnami. Patrné je výraznější vyboulení kapoty. Na každé straně jsou typické ventilační otvory posunuté dále od sebe a více dopředu, než je tomu u verzí s pohonem zadních kol. Vozy s motorem V6 a pohonem všech kol rovněž dostaly unikátní 19palcová kola Volution se stříbrným nebo diamantově šedým lakem Technical Grey.

Činnost systému pohonu všech kol optimalizuje funkce IDD (Intelligent Driveline Dynamics), která mění rozdělení točivého momentu součinností s motorem, zadním diferenciálem, mezinápravovou spojkou a stabilizačním systémem DSC (Dynamic Stability Control).

Pohon všech kol za normálních podmínek posílá 100 % točivého momentu motoru na zadní kola. To ponechává modelu F-TYPE charakter ovládání vozu s pohonem zadních kol a zároveň snižuje nežádoucí ztráty při přenosu hnací síly. Když systém zjistí, že se zadní kola blíží k hranici dostupné přilnavosti, elektronicky řízená mezinápravová spojka přenese točivý moment na přední kola a zlepší trakci. Další výhodou pohonu všech kol je schopnost měnit poměr rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní kola a tím potlačit přetáčivost při rychlém průjezdu zatáčkou.

I když osmistupňová samočinná převodovka Quickshift nabízí výbornou kombinaci rychlosti řazení, komfortu a kultivovanosti, byla tu vždy vybraná skupina nadšenců, kteří požadovali manuální řazení. Tým inženýrů proto speciálně pro F-TYPE s vysokootáčkovým motorem V6 a pohonem zadních kol vyvinul šestistupňovou mechanickou převodovku, která nabízí krátké dráhy řazení (pouze 45 mm), těsné odstupňování převodových stupňů a pedály perfektně umístěné pro řazení s meziplyny.

Jaguar F-TYPE také využívá elektrický posilovač řízení EPAS (Electric Power Assisted Steering). Elektromotor pracuje pouze při otáčení volantem, takže hodnoty emisí CO2 klesly až o 4 g/km v kombinovaném cyklu EU.

Systém rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola brzdnými zásahy (TVbB), vyvinutý původně pro F-TYPE R Coupé, je nyní k dispozici pro všechny verze. Tato funkce je integrována do systému DSC a individuálním přibrzďováním vnitřních kol potlačuje nedotáčivost a pomáhá řidiči projet zatáčku v ideální stopě. TVbB také pomáhá stabilizovat vůz a usnadňuje řízení, například při vyhýbacím manévru.

Ti, co hledají maximální styl a výkonnost, budou uspokojeni modelem F-TYPE R Cabriolet, který je k dispozici s pohonem zadních i všech kol a nahrazuje F-TYPE V8 S s výkonem 495 koní a pohonem zadních kol. Pro okamžitou reakci kombinuje pětilitrový motor Jaguar V8 přímé vstřikování paliva a přeplňování kompresorem.

Celohliníkový motor se čtyřmi vačkovými hřídeli disponuje výkonem 550 koní a točivým momentem 680 N.m. Dodává se výhradně s osmistupňovou samočinnou převodovkou Quickshift a na výběr je pohon zadních i všech kol. Vyšší trakce pohonu všech kol dovoluje modelům F-TYPE R Cabriolet i Coupé zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhé 4,1 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 300 km/h.

Vylepšení se neomezila jen na podvozek a technologie pohonu. Přístrojový panel má nové ukazatele a přístroje. Vylepšen byl také multimediální systém. Navigace je mnohem rychlejší a poprvé jsou k dispozici mapové podklady na paměťové kartě SD.

F-Type může být nově specifikován s telematickými funkcemi InControl Secure a InControl Remote. Pokud je vůz odcizen, InControl Secure upozorní řidiče prostřednictvím aplikace v chytrém mobilním telefonu a spolupracuje s policií na lokalizaci a navrácení vozu. Pokud je řidič mimo vůz, funkce InControl Remote mu nabízí možnost zkontrolovat prostřednictvím chytrého mobilního telefonu například množství paliva v nádrži nebo stav zamčení vozu. Pro maximální pohodlí a komfort může řidič použít chytrý mobilní telefon ke spuštění motoru a nastavení požadované teploty v interiéru ještě před tím, než vůbec vyrazí na cestu.

Zákazníci, kteří touží po individualizaci vzhledu svého vozu F-TYPE, mohou zvolit paket Sport Design. Ten obsahuje na míru vyrobený přední spoiler, prahy, difuzor, a pro Coupé pevný zadní spoiler, aniž by tyto prvky narušovaly čistotu linií.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Toplac s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.
BOSCH
Mitsubishi Motors Česká republika