AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Siems & Klein
Mercedes-Benz


Zcela nová Honda Civic Type R sází na přeplňování

Jedinečný výkon v porovnání se všemi předchozími modely „Type R“, a to včetně modelů Civic, Integra, Accord a NSX.

Setkání automobilového světa na autosalónu 2014 Mondial de l’Automobile je za dveřmi a společnost Honda zveřejnila další podrobnosti o svém netrpělivě očekávaném modelu Civic Type R.

Zcela nový, atraktivní ultimativní hatchback, který se u evropských prodejců objeví příští rok, bude dosud nejextrémnějším modelem s označením Type R, symbolizuje začátek nové éry značky Honda.

Poháněn bude novým dvoulitrovým motorem i-VTEC z řady Earth Dreams Technology. Díky mimořádnému výkonu více než 280 koní nebude mít konkurenci v porovnání se všemi předchozími modely Type R. Patří sem všechny generace modelu Civic, kultovní výkonově orientované verze Integra, Accord a NSX.

Tato jedinečná pohonná jednotka pro model Honda Civic Type R splňuje přísné emisní předpisy Euro 6. Zatímco jeho předchůdci měli atmosférické motory, tento nový motor poprvé využívá turbodmychadlo, které zvyšuje výkon v nízkých otáčkách. V kombinaci s výkonem v horní části otáček, který je synonymem technologie VTEC společnosti Honda – a který nadšení majitelé Type R milují nejvíce – zajistí úžasný zážitek z jízdy.

Suehiro Hasshi, vedoucí rozsáhlého projektu pro Civic Type R ve společnosti Honda R&D, poznamenal: „Honda má již čtyři modelové odvozeniny Type R – Civic, Integra, Accord a NSX. Motor v tomto novém modelu Honda Civic Type R je nesrovnatelný se žádným z nich co se týče primárního výkonu, točivého momentu a odezvy motoru.“

Hasshi zdůraznil, že vzhled nového vozu zaujme ještě mnohem více, než nový vysoce výkonný motor pod kapotou. Díky řadě technických novinek a vylepšení je nový Civic Type R skutečným autem pro řidiče, které si zaslouží slavný červený emblém „H“.

S novým modelem Civic Type R bude mít například premiéru také nové tlačítko Honda „+R“. Stisknutím tohoto tlačítka, které se nachází vedle volantu, se aktivuje režim „+R“ pro ještě intenzivnější zážitek z jízdy. Upraví se odezva motoru a charakteristika točivého momentu se změní na agresivnější a více výkonově zaměřenou. Řízení bude citlivější a společně s novým systémem adaptivních tlumičů odpružení u všech kol přináší jedinečný zážitek z řízení.

Hasshi poznamenal: „Ve výchozím standardním režimu je model Civic Type R výjimečně živý, sportovní vůz pro každý den s úžasným a plynulým zrychlením. Použitím tlačítka +R se z něho stává dynamičtější a atletičtější vůz, jenž řidiči rázem zrychlí pulz. Rozdíl mezi těmito dvěma charaktery je obrovský. Režim +R je extrémní; tento vůz je ideální pro závodní okruhy a ocení jej opravdoví vyznavači sportovní jízdy.“

Dalším příkladem inovativního přístupu společnosti Honda je systém „steer axis“. Pro zajištění optimální distribuce vysokého výkonu přeplňovaného dvoulitrového motoru i-VTEC je systém zavěšení přední nápravy vozu Civic Type R vybaven tímto dodatečným mechanickým systémem, který zahrnuje dva podpůrné „rejdové čepy“. Minimalizuje se tak tzv. „táhání do řízení“ při prudké akceleraci a umožňují řidiči plně využít výjimečnou ovladatelnost vozu.

Kromě toho, byl speciálně pro model Civic Type R vyvinut nový systém adaptivních tlumičů u všech čtyř kol. Podle jízdního stavu se ve zlomku sekundy automaticky upravuje tuhost tlumičů přední a zadní nápravy. Díky tomu může nový Civic Type R nabídnout pohodlí při klidné jízdě a zároveň může být dostatečně tvrdý a agilní při sportovní jízdě.

Nový Civic Type R pokračuje ve stopách svých předchůdců a je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou. Vývojový tým vybral tuto volbu pro dosažení maximálního zážitku z jízdy.

Hasshi poznamenal: „S manuální převodovkou může řidič zařadit takový stupeň, který právě chce, například přeřadit z pětky na trojku před odbočením. Posláním tohoto nového modelu Civic Type R je být skutečným autem pro řidiče, a proto to byla nejlepší volba.“

Zcela nový model Civic Type R byl vyvinut a zkonstruován podle požadavků a potřeb evropských řidičů. Bude vyráběn v nejmodernějším závodě Honda v britském Swindonu a u prodejců se objeví v průběhu roku 2015.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
BMW Group Česká republika
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.