AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Hyundai odhalil lehký užitkový vůz H350

Největší korejský výrobce automobilů Hyundai představil lehké užitkové vozy H350. Jde o první počin automobilky tohoto druhu v daném segmentu.

H350 je postavený na flexibilní platformě, která nabízí tři různé úpravy karoserie – nákladní vůz, minibus a dodávku s korbou. Konstruktéři Hyundai se podle vyjádření automobilky při výrobě vozu soustředili na šest klíčových oblastí. Úspornost, hodnotu, kapacitu nákladového prostoru, bezpečnost, spolehlivost a výkon. H350 se tak má stát konkurencí pro zavedené výrobce užitkových vozů v Evropě.

Použití vysokopevnostní oceli a pokročilé konstrukční technologie dávají vozu značnou užitnou hodnotu a pevnou karoserii. Hyundai zužitkoval své bohaté zkušenosti z výroby osobních aut a výzkumu v oblasti bezpečnostních prvků. Na trh tak přichází užitkový automobil s velmi propracovanými bezpečnostními prvky srovnatelnými s osobními vozy. Může tak fungovat jako efektivní pracovní nástroj a zároveň jako pohodlný dopravní prostředek pro privátní využití.

H350 pohání výkonný a zároveň úsporný turbodiesel propojený s šestistupňovou manuální převodovkou a poskytující dostatečný točivý moment pro přepravu opravdu těžkých nákladů (až 1400 kg). Další zátěž, až 2600 kg, zvládne H350 díky svému tažnému zařízení.

Skříňový vůz a osobní minibus H350 jsou prvním lehká užitková vozidla (LUV), navržená speciálně pro evropský trh. H350 je hospodárným, bezpečným a elegantním lehkým užitkovým automobilem, který představuje univerzální, praktickou a komfortní alternativu pro uživatele užitkových vozidel.

H350 je postaven na variabilní platformě, na jejímž základě vznikly tři karosářské varianty – skříňový vůz, osobní minibus a valník. Tato novinka rozšiřuje evropskou produktovou paletu společnosti Hyundai Motor, která tím vstupuje do segmentu lehkých užitkových vozidel, aby v Evropě oslovila nové zákazníky.

Inženýři značky Hyundai, kteří se specializují na lehká užitková vozidla, se během vývoje H350 zaměřili na šest klíčových oblastí: hospodárnost, poměr cena/výkon, kapacitu pro přepravu nákladu, bezpečnost, spolehlivost a provozní vlastnosti. H350 musel obstát v porovnání s hlavními konkurenty od předních prémiových evropských výrobců užitkových vozidel.

H350 přebírá moderní estetické pojetí značky Hyundai, reprezentované jejími osobními vozy, a vyznačuje se osobitým, aerodynamickým designem. Předvídatelné chování vozidla, doprovázené pohotovými reakcemi, je kombinováno s mimořádným jízdním komfortem a stabilitou. Vůz se řídí podobně jako osobní automobily a nabízí vysokou úroveň uživatelské kultivovanosti.

H350 využívá výhod velmi odolného skeletu karoserie, doplněného sofistikovanou bezpečnostní výbavou, a díky tomu nabízí nejlepší ochranu v případě nehody ve své třídě. Tohoto cíle bylo dosaženo použitím vysokopevnostních ocelí a vyspělých konstrukčních metod. Hyundai s modelem H350 přenáší mnohá technická řešení osobních automobilů do segmentu užitkových vozů, aby mohl zákazníkům nabízet prémiovou úroveň komfortu a užitných vlastností.

H350 byl navržen jako robustní a spolehlivý pomocník, který je zároveň dostatečně elegantní a kultivovaný, aby mohl fungovat také jako komfortní dopravní prostředek pro přátele a rodinu. Tato šíře schopností je zárukou spokojenosti majitelů vozidel H350. Firemní i soukromí zákazníci tím získají flexibilitu, kterou potřebují pro svůj úspěch.

Výkonné a hospodárné turbodiesely s šestistupňovou mechanickou převodovkou nabízejí velký točivý moment. H350 ve verzi dlouhé 6,2 m díky tomu snadno přepraví ve svém nákladovém prostoru (3780×1795×1955 mm) i těžký náklad (až 1,5 tuny). Kromě toho nabízí po připojení přívěsu možnost přepravy dalších 2,5 tuny nákladu.

Vnější design modelu H350 se vyznačuje moderním estetickým pojetím značky Hyundai a je konzistentní se sofistikovaným designem aktuální řady osobních vozů Hyundai. Navzdory evidentním aerodynamickým nevýhodám lehkých užitkových vozů, v porovnání s osobními vozy, se model H350 může pochlubit vynikající hodnotou součinitele aerodynamického odporu vzduchu Cx = 0,369.

Šestiúhelníková maska chladiče byla integrována do předního nárazníku modelu H350 a její design vykazuje nápadnou podobnost s nejnovějšími osobními vozy Hyundai. Tento design předního nárazníku je esteticky atraktivní a zároveň praktický, protože je do něj zapuštěn boční schůdek, který usnadňuje čištění čelního okna modelu H350.

Další dominantou přídě jsou elegantní světlomety, nabízené na přání s projekční technikou a diodami LED pro denní svícení. Vnější zpětná zrcátka s integrovanými ukazateli směru LED vylepšují viditelnost u ostatních účastníků silničního provozu, zatímco postranní obrysová světla s integrovanými odrazovými skly vylepšují viditelnost za tmy. Spodní část bočních stěn modelu H350 chrání boční lišty, které rozdělují plochy bočních panelů skříňové verze a snižují pravděpodobnost poškození. Praktické posuvné boční dveře otvírají vstupní otvor široký 1279 mm, výhodný pro rychlé a snadné nakládání.

Záď modelu H350 je zaměřena především na praktičnost. Dvoukřídlé zadní dveře (na přání se skleněnými okny) se otvírají s aretací v úhlech 180 a 270 stupňů. Jsou-li otevřeny obě části, je k dispozici vstupní otvor široký 1538 mm. Zadní nárazník, je nejen schopný pohlcovat nárazovou energii, ale může být doplněn, na přání dodávaným, zadním pomocným schůdkem, který usnadňuje nastupování do zadní části nákladového prostoru. Další možnosti přepravy nákladu skýtá na přání dodávané tažné zařízení, k němuž lze připojit přívěs o celkové hmotnosti až 2,5 tuny (brzděný). Elegantní třetí brzdové světlo je vybaveno diodami LED s minimálními nároky na údržbu.

Kabina modelu H350 je zaměřena na řidiče a zůstává věrna základním principům designu značky Hyundai, založeným na bezpečnosti, uživatelské přívětivosti a jednoduchosti.

Propracovaný interiér skříňového dodávkového vozu H350 nabízí řidičům největší prostor pro hlavu (1414 mm) a nohy (1071 mm). Evropský styl uspořádání kabiny pro dva nebo tři cestující, včetně řidiče, umožňuje nastavování polohy sedadla v osmi směrech, které může být doplněno odpružením a funkcí vyhřívání. Výškově a podélně nastavitelný volant zaručuje řidičům modelu H350 snadné nalezení optimální polohy za volantem.

Osobní minibus H350 poskytuje cestujícím velkorysý prostor pro hlavu a nohy. V závislosti na umístění vstupních dveří, které mohou být zcela vpředu, nebo v boční stěně vozidla, nabízí až 15 sedadel. Na rozdíl od konkurence může být H350 Bus vybaven elektricky výsuvným schůdkem u dveří, který usnadňuje nastupování a vystupování. Osobní minibus H350 se může pochlubit největší délkou interiéru ve svém segmentu (3738 mm) a největší délkou zavazadlového prostoru (540 mm) při zachování dlouhé rozteče sedadel (798 mm), která zajišťuje cestujícím vysokou úroveň komfortu.

Ovládací prvky, přístroje a odkládací prostory jsou v modelu H350 ve snadném dosahu ze sedadla řidiče. Výsledkem rozsáhlých ergonomických testů, které zahrnovaly i vnější zpětná zrcátka, je vynikající výhled z vozu do všech stran.

V interiéru modelu H350 je k dispozici dostatek praktických odkládacích prostorů. Mezi ně patří odkládací schránka pod sedadlem (přístupná vyklopením sedáku, či lavice pro spolujezdce), velké přihrádky ve výplních dveří, přihrádka na středové konzole (s 12V zásuvkou) a přihrádka uprostřed horní části přístrojové desky, která nabízí další úložný prostor pro malé předměty. Pod přístrojovou deskou nabízí středová konzola sklopný stolek a popelník vedle dvou držáků pro nápoje, zatímco velkoobjemová schránka před sedadlem spolujezdce je na přání nabízena s funkcí chlazení a zamykacím mechanismem.

Německá společnost Bott nabízí pro všestranně nadaný model H350 individuální řešení, střižená na míru potřeb jednotlivých řemeslníků a živnostníků. Policové systémy v nákladovém prostoru vozidla umožňují uložení nejrůznějšího nářadí a materiálu podle požadavků uživatele. Tyto úložné systémy zaručují bezpečnou přepravu nářadí, nástrojů a materiálu, ale představují také řešení pro přepravu křehkých předmětů a zboží v rámci vykonávání obchodních, či řemeslných živností.

Rozmístění ovládacích prvků v kabině modelu H350 bylo ergonomicky optimalizováno pro snadné používání řidičem a nabízí moderní, intuitivní uspořádání s mnoha praktickými prvky výbavy. Multifunkční volant nese ovládací prvky audiosystému a u multifunkčního displeje umožňující procházení nabídkou informací na displeji sdruženého přístrojového panelu. Z volantu lze ovládat také funkce tempomatu a telefonního systému handsfree.

Velkorysý nákladový prostor je v segmentu LUV klíčovým parametrem a Hyundai H350 v tomto ohledu skutečně vyniká svým výjimečným nákladovým prostorem (výška 1955 mm, šířka 1795 mm, délka 3100 mm). Nákladový prostor (10,5 m3 u verze dlouhé 5,5 m) pojme také pět standardizovaných europalet (1200 mm x 800 mm x 900 mm) a uživatelé je mohou snadno nakládat a vykládat díky nadprůměrné výšce a šířce nákladového prostoru modelu H350. Využitelnost nákladového prostoru neomezuje ani šířka ložné plochy mezi podběhy (1380 mm).

Kabinu a nákladový prostor standardně odděluje ocelová přepážka, která může být na přání vybavena oknem, aby bylo možné kontrolovat náklad z kabiny. Na podlaze nákladového prostoru modelu H350 je 14 kotevních ok pro bezpečné zajištění nákladu v karoserii. V zadní části nákladového prostoru je umístěna 12V elektrická zásuvka a nákladový prostor je osvětlen pro práci ve špatných světelných podmínkách. Svítilny nad bočními a zadními dveřmi se aktivují automaticky otevřením dveří.

Konstruktéři modelu H350 se zaměřili také na výkonové parametry motoru, takže nový model výrazně překonává své konkurenty v příslušné objemové kategorii svým největším výkonem a maximálním točivým momentem. Poháněcí jednotka se zdvihovým objemem 2,5 litru se dodává ve dvou výkonových variantách: 110 kW/373 N.m a 125 kW/422 N.m. Motory modelu H350, vybavené novou generací vstřikovací soustavy common rail a elektronicky řízeným turbodmychadlem, poskytují vynikající dynamické jízdní výkony i při plném zatížení vozidla.

Obě výkonové verze motoru 2,5 litru splňují emisní normu Euro 5 a mohou se pochlubit nejvyšší hospodárností ve své třídě. Nižší spotřeby paliva je dosaženo novým systémem ISG, který automaticky vypíná motor, jakmile vůz zastaví a motor by běžel na volnoběh (s uvolněným pedálem spojky). Další systém pro hospodárnou jízdu ukazuje řidiči na displeji optimální okamžik pro řazení, aby byla minimalizována spotřeba paliva.

H350 nabízí nejlepší jízdní komfort a ovladatelnost díky mimořádnému důrazu vývojářů na nastavení podvozku a jízdní dynamiku. Nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson je doplněno tuhou zadní nápravou s horizontálními listovými pružinami, které jsou vyrobeny z kompozitu, což přispívá k nejlepšímu možnému komfortu odpružení. Toto uspořádání izoluje vibrace a zajišťuje optimální pohlcování rázů od nerovností vozovky. Naklánění karoserie při rychlém průjezdu zatáčkou je potlačováno příčným zkrutným stabilizátorem. Výsledkem jsou stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti, které zaručují komfortní a bezpečnou přepravu cestujících i ochranu nákladu před poškozením.

Dlouhé zadní listové pružiny mají největší rozpětí ze všech vozidel ve třídě modelu H350 (1500 mm). Podlaha nákladového prostoru je díky tomu nízko nad zemí, což usnadňuje nakládání a vykládání. Vozidlo může navíc převážet i těžký náklad, aniž by se dramaticky snížila jeho světlá výška.

Hyundai uskutečnil během vývoje rozsáhlý program testů, aby byl model H350 vyladěn speciálně pro evropský trh. Během testů a cizelace nastavení vozidla byly ujety přibližně 2 miliony kilometrů, čímž byla také zajištěna maximální možná úroveň spolehlivosti. Zkušební vozidla absolvovala řadu dynamických testů simulujících extrémní klimatické podmínky, které se vyskytují na evropském kontinentu.

Testování v extrémním počasí probíhalo po celé Evropě, ve Skandinávii i Rusku. Zimní testy se uskutečnily ve Finsku a Rusku, kde byla testovací vozidla vystavena teplotám hluboko pod bodem mrazu. Letní testy v rozpáleném Španělsku prokázaly funkčnost modelu H350 při dlouhodobém provozu za vysokých teplot.

H350 těží z řady nejmodernějších systémů aktivní a pasivní bezpečnosti. Sofistikovaná vysokovýkonná brzdová soustava s kotoučovými brzdami na všech kolech je podporována elektronicky řízeným stabilizačním systémem VDC (Vehicle Dynamic Control), který samozřejmě obsahuje i ABS.

Systém VDC ovládá motor a brzdovou soustavu modelu H350. Systém automaticky zabraňuje ztrátě trakce zadních kol a spolupracuje s hydraulickým brzdovým asistentem HBA (Hydraulic Brake Assist), aby byly brzdy v případě potřeby nouzového brzdění aktivovány rychle a efektivně. S tímto systémem je propojen také systém signalizace nouzového brzdění ESS (Emergency Stop Signal), který upozorňuje následující řidiče na intenzivní brzdění pulzováním brzdových světel.

Bezpečnost modelu H350 dále zvyšuje asistent pro rozjezd do kopce HAC (Hill-Start Assist Control), který zabraňuje zpětnému pohybu vozidla při rozjezdu ve svahu. Systém ponechává aktivované brzdy, zatímco řidič přesouvá svou nohu z pedálu brzdy na pedál plynu, a chová se tak podobně jako automatická ruční brzda. Důležitou funkci u vysokého lehkého užitkového vozu má systém proti převrácení ROM (Roll Over Mitigation), jímž je H350 rovněž vybaven. Tento systém snižuje pravděpodobnost převrácení vozidla při náhlé změně směru jízdy.

Hlavním prvkem pasivní bezpečnosti modelu H350 je samonosná konstrukce karoserie. V konstrukci robustního a tuhého skeletu, jemuž dodává maximální pevnost struktura uzavřeného prstence, má velký podíl vysokopevnostní ocel (75 %).

Ve spojení s tím byl zkonstruován sofistikovaný boční rám s přesahující strukturou, který poskytuje optimální ochranu při čelním nárazu. Výsledkem této vyspělé konstrukce modelu H350 je nejvyšší úroveň ochrany cestujících ve své třídě, což potvrdily čelní nárazové testy.

V interiéru jsou cestující standardně chráněni airbagy pro řidiče a (na přání) spolujezdce s předpínači bezpečnostních pásů a asistentem pro rozjezd do kopce HAC (Hill-Start Assist Control). Na přání dodávaný systém signalizace nouzového brzdění ESS (Emergency Stop Signal) a asistent pro jízdu v jízdním pruhu LDWS (Lane Departure Warning System) jsou doplněny na přání dodávaným systém parkovacích senzorů vpředu a vzadu, které zvyšují bezpečnost i pohodlí a chrání vozidlo před poškozením.

H350 má nejlepší ochranu karoserie proti korozi ze všech vozů ve své třídě, díky důsledné aplikaci protikorozních opatření během výroby. Hyundai používá k výrobě modelu H350 z 98 % nerezavějící ocel a navíc chrání karoserii kataforézním lakováním, aby byla zaručena skutečně dlouhodobá odolnost vůči korozi.

Úroveň komfortu řidiče a cestujících v modelu H350 byla optimalizována řadou prvků komfortní a praktické výbavy. Bezklíčový přístupový systém umožňuje snadný přístup do kabiny modelu H350. Na její podlaze jsou, pomocí háčků, bezpečně připevněny snadno odnímatelné a omyvatelné pryžové podlahové rohože.

Sluneční clony s integrovanými pásy poskytují dodatečné odkládací prostory, zatímco na přání dodávaná funkce chlazení pro schránku před sedadlem spolujezdce udržuje nápoje vychlazené. Na straně řidiče a spolujezdce jsou elektricky ovládaná okna, přičemž okno na straně řidiče disponuje funkcí kompletního zavření nebo otevření na jedno krátké stisknutí tlačítka.

Výhled řidiče vylepšují velkoplošná vnější zpětná zrcátka, která jsou elektricky ovládaná a vyhřívaná pro provoz v mrazivém počasí. Stěrače se senzorem deště upravují interval a rychlost stírání automaticky podle intenzity dešťových srážek detekovaných na čelním okně. Automatické světlomety se zapínají při snížené viditelnosti. Pro model H350 je na přání nabízen tempomat, který udržuje zvolenou rychlost a na dobře viditelném displeji informuje řidiče o aktuální rychlosti jízdy.

Plně barevný displej TFT LCD 4,2“ v panelu sdružených přístrojů rychle a přehledně informuje řidiče o klíčových provozních parametrech, včetně spotřeby paliva, počtu ujetých kilometrů, hlášení parkovacích senzorů a údajů audiosystému.

Optimalizovaná ventilační soustava byla zkonstruována tak, aby v případě potřeby co nejúčinněji zajišťovala přívod venkovního vzduchu do kabiny. Zároveň však také zabraňuje pronikání pachů zvenčí i z nákladového prostoru do kabiny. Součástí tohoto systému je vyspělá klimatizace, včetně filtru nečistot. Vysokovýkonná klimatizace, uložená na střeše, je ovládaná manuálně z kabiny. Efektivní výparník zaručuje prvotřídní chladicí výkon. Během chladného počasí odstraňuje výkonné topení námrazu ze skel a současně rychle i efektivně vyhřívá kabinu.

Zájemcům o model H350 jsou rovněž nabízeny vyspělé multimediální systémy, mezi něž patří audiosystém, navigační systém, ale také parkovací senzory. H350 je standardně vybaven nejnovějším audiosystémem Hyundai s přijímačem digitálního rozhlasového vysílání, přehrávačem CD/MP3, vstupy USB a AUX-In, handsfree Bluetooth a připojením pro iPod.

Hyundai navíc nabízí zákazníkům pro model H350 kombinovaný multimediální systém AVN s 8“ displejem, který nabízí funkce audiosystému, videopřehrávače a navigačního systému. Tento systém, nabízený poprvé v LUV, používá operační systém Android s 3D zobrazováním mapových podkladů a plně barevným displejem.

Ve vozidlech vybavených zadní kamerou zobrazuje systém AVN panoramatický obraz z kamery s úhlem snímání 135 stupňů, umístěné na zádi vozidla. Vozidla H350, vybavená parkovacími senzory, poskytují řidiči informace z digitálních senzorů na displeji a prostřednictvím zvukových signálů jim také usnadňují manévrování a parkování.

Konstruktéři značky Hyundai během vývoje modelu H350 také neúnavně pracovali na jeho účinném odhlučnění, které by zaručilo co nejnižší úroveň hluku a vibrací v interiéru. Na základě mnoha zkoušek inženýři automobilky Hyundai zjistili, že v tomto druhu vozidel se rušivý hluk a vibrace vyskytují v největší míře v oblastech pod 2000 min-1. H350 dostal proto odpovídající konstrukční opatření, jejich soubor zaručuje nejúčinnější odhlučnění v této třídě. Při volnoběhu byla naměřena hladina vnitřního hluku pouhých 50 dB (A) a vibrací 95 dB (A). Rovněž vnitřní hlučnost za jízdy se vyznačuje vynikající hodnotou 70 dB (A).

Snížení hlučnosti v interiéru bylo dosaženo aplikací materiálu podlahové krytiny s vysokou hustotou, který efektivně pohlcuje hluk a mimořádně silnou izolací interiéru a exteriéru mezi motorovým prostorem a kabinou. Rovněž podběhy předních kol jsou vyloženy speciálním materiálem, který omezuje pronikání hluku od podvozku do interiéru.

Vyztužení skeletu karoserie a oblastí uložení motoru pomohli utlumit přenos vibrací při volnoběhu, zatímco speciální konstrukce tlumiče rozvodovky a spojovacích hřídelů snižují hlučnost motoru a nízkofrekvenční hluk při akceleraci.

H350 nabízí vznětový motor CRDi s přímým vstřikováním common rail a zdvihovým objemem 2497 cm3 ve dvou výkonových stupních, z nichž každý poskytuje vynikající výkony i při plně naloženém vozidle. Motory modelu H350 se vyznačují vyspělou konstrukcí, která zaručuje precizní reakce podle požadavků řidiče. Vznětové motory se dodávají ve variantách s velkorysým výkonem 110 kW nebo 125 kW a vynikajícími provozními vlastnostmi v rozmanitých jízdních podmínkách. Pečlivě sladěná šestistupňová mechanická převodovka s plynulým řazením zaručuje efektivní přenos točivého momentu v pásmu nízkých a středních otáček pro plynulou a hospodárnou jízdu s pohotovými reakcemi.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Interaction s.r.o.
Standox
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Toplac s.r.o.