AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
ContiTrade Services s.r.o.
Siems & Klein


Závodní tým Toyota Racing úspěšně vstoupil do závodu 24h Le Mans

Závodní tým TOYOTA Racing, současný leader světového šampionátu WEC, o uplynulém víkendu vstoupil do závodu 24 h Le Mans 2014 v rámci oficiálního testování na závodním okruhu Circuit de la Sarthe.

V odpoledních testovacích jízdách tým uzavíral dvěma nejrychlejšími časy na okruh, o které se postaraly vozy TS040 HYBRID č. 8 a 7; ještě důležitější je však skutečnost, že oba vozy bez potíží dokončily celé testování, při kterém dohromady absolvovaly 88 kol, tedy 1200 km.

Závod Le Mans je třetím kolem světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA; tým TOYOTA Racing v letošní sezóně zvítězil na okruhu v Silverstone a Spa-Francorchamps. Díky těmto úspěchům má tým náskok 48 bodů před silnými soupeři, kterými jsou týmy Audi a Porsche.

Dva čtyřhodinové tréninky byly jedinou příležitostí, kdy bylo týmům dovoleno testovat na závodní trati před zahájením Le Mans volnými tréninkovými jízdami a kvalifikací naplánovanou na středu 11. června. Bylo to tudíž vůbec poprvé, kdy vůz TS040 HYBRID vyjel na trať v Le Mans.

Jezdci Alex Wurz, Stéphane Sarrazin a Kazuki Nakajima ve voze č. 7, resp. Anthony Davidson, Nicolas Lapierre a Sébastien Buemi ve voze č. 8, měli skutečně náročný program.

Během pouhých osmi hodin praktického testování před zahájením závodu pořádaného ani ne za dva týdny musel tým maximálně zužitkovat přidělený čas, aby vyhodnotil nastavení aerodynamiky i mechanických komponent, ale i několik různých druhů pneumatik Michelin s odlišnou směsí.

Náročnou zkouškou prošel i systém pohonu TOYOTA HYBRID System-Racing modernizovaný pro sezónu 2014, kdy tým analyzoval, jak co nejefektivněji zužitkovat výkonovou posilu 480 k hybridního systému s pohonem všech kol. Hybridní soustava pohonu přispívá k celkovému systémovému výkonu 1000 k; to je více než u verze pro sezónu 2013, ačkoli spotřeba paliva vozu poklesla o 25 %.

Vlastní akce v závodním týdnu začne ve středu 11. června v 16:00 čtyřhodinovým tréninkem a poté od 22:00 dvouhodinovou kvalifikací. Kvalifikace pokračuje ve čtvrtek dvěma dalšími dvouhodinovými jízdami (v 19:00 a 22:00). Závod začíná v sobotu v 15:00 (ráno v 9:00 se ještě uskuteční 45minutová zahřívací jízda).

Yoshiaki Kinoshita, prezident závodního týmu: „Bylo báječné konečně spatřit TS040 HYBRID, jak se dnes prohání po okruhu Circuit de la Sarthe, a potěšily mne i jeho výkony. Je to pouze testování, takže si nemůžeme udělat úplný obrázek, ale poměrně dobře to napovídá o tom, jak si kdo stojí. Na testování jsme se dobře připravili a tým dnes opět odvedl skvělou práci. Z testování můžeme odjíždět v dobré náladě a s odhodláním v dobré práci pokračovat až do konce 24hodinového závodu. Nyní se již nemůžeme dočkat, až se sem opět vrátíme na závodní týden.“

TS040 HYBRID vůz č. 7 (Alex Wurz, Stéphane Sarrazin, Kazuki Nakajima)

  • Dopoledne: 4. místo (3 min 26,371 s), 44 kol
  • Odpoledne: 2. místo (3 min 23,156 s), 44 kol

Alex Wurz: „Bylo pěkné vrátit se opět na Le Mans a poprvé pilotovat TS040 HYBRID na tomto závodním okruhu. Dnešek byl velmi zajímavý. Myslím, že se schyluje k impozantní bitvě, kterou v závodu svedou tři tovární týmy.“

Stéphane Sarrazin: „Z dnešních výsledků mám velkou radost. Pracovali jsme na nastavení pro závod a odpoledne jsme několik věcí upravili; něco z toho nebylo změnou k lepšímu, ale je dobré, že to nyní víme. Vůz je dobrý, opravdu rychlý a jsem ohromen jeho harmonickým vyladěním. Oproti loňskému roku je to velký krok vpřed.“

Kazuki Nakajima: „Dopoledne jsme hned nabrali to správné tempo a s vozem jsem byl hodně spokojený. Odpoledne jsme vyzkoušeli poměrně dost věcí a dosáhli několika užitečných výsledků. Ne každá změna byla tou pravou, ale alespoň máme nová data, takže je to dobrá příprava na závodní víkend. V této chvíli to vypadá, že máme tu správnou rychlost, a to je velmi potěšující.“

TS040 HYBRID vůz č. 8 (Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sébastien Buemi)

  • Dopoledne: 2. místo (3 min 25,881 s), 42 kol
  • Odpoledne: 1. místo (3 min 23,014 s), 46 kol

Anthony Davidson: „Užil jsem si návrat na Le Mans v kokpitu vozu – po rok trvající pauze, přičemž každý rok se zdá být kratší a kratší. Z vozu jsem měl celý den dobrý pocit a těšilo mne jeho dobré vyvážení. Absolvovali jsme celý program a hodně toho dosáhli. Hned po dopoledním výjezdu z boxů byl vůz správně vyvážený, což nám umožnilo věnovat se menším detailům. Vcelku vzato to byl produktivní den a již se těším na návrat sem na závodní týden.“

Nicolas Lapierre: „Mám radost z návratu na Le Mans. Dnes jsem si zde povšiml pouze jedné malé změny oproti loňsku, a tou jsou nové obrubníky v některých zatáčkách. Vše probíhalo hladce a vyzkoušeli jsme různá nastavení, různé sady obutí a zapracovali jsme na nastavení hybridního pohonu. Vypadá to dobře.“

Sébastien Buemi: „Z vozu jsem měl dobrý pocit a vyzkoušeli jsme vše, co jsme otestovat chtěli. Zaznamenali jsme několik užitečných indicií, kterým směrem s nastavením jít; nyní musíme vše zanalyzovat, protože se stále můžeme hodně naučit.“

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Scania Czech Republic s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.