AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
ContiTrade Services s.r.o.


Ford představuje v Miláně koncepční studii S MAX Vignale

Koncepční studie Ford S-MAX Vignale je dalším příslibem chystaného programu Ford Vignale, který přinese zákazníkům prémiové produkty i služby.

Nový koncept Ford S-MAX Vignale navazuje na Ford Mondeo Vignale z loňského roku. Jeho cílem je určit, jak vysokou úroveň designu, dílenského zpracování a výbavy mohou zákazníci od programu očekávat. Mondeo Vignale se začne prodávat už příští rok; S-MAX Vignale přijde na trh krátce poté.

„Koncept S-MAX Vignale je prostorný a ambiciózní. Svým pojetím přesahuje tradiční automobilový design a obrací se k zákazníkům s rozvinutým estetickým cítěním,“ řekl Martin Smith, výkonný ředitel designu ve Ford of Europe. „Designéři programu Vignale se nechali inspirovat nábytkářskými a módními trendy.“

Vedle odhalení koncepční studie S-MAX Vignale v Palazzo Reale představuje Ford v Miláně rovněž vizi zákaznické zkušenosti Vignale. Expozice značky na Salone del Mobile, patřícímu k nejvýznamnějším veletrhům designového nábytku na světě, naznačuje podobu připravovaných „salonků Vignale“. Ford zde vystavuje i kolekci doplňků Vignale. Její součástí je mimo jiné cestovní taška, která získala ocenění iF Design.

Zákazníci programu Vignale budou mít k dispozici privátního manažera a mohou se těšit i na VIP servisní služby. Program bude v Evropě spuštěn během roku 2015.

Vycizelované detaily

Koncept Ford S-MAX Vignale se pyšní mnoha precizně a hodnotně provedenými detaily. Jsou to například kola Vignale o průměru 21 palců, chromované kryty vnějších zpětných zrcátek, výrazná maska Vignale nebo speciální odstín laku „Milano Grigio“. Sedadla zaujmou nejen kvalitní měkkou kůží, ale i vyraženými emblémy Vignale a dekorativním prošíváním se šestiúhelníkovým vzorem.

Výbava vozu obsahuje mimo jiné pokročilý systém komunikace mezi automobily, dokovací stanice na tablet pro cestující na sedadlech ve druhé řadě nebo flexibilní systém sedadel.

S-MAX Vignale představuje novou interpretaci dynamického profilu modelu. Nová barva „Milano Grigio“ s perleťovým efektem je inspirovaná růžovými metalickými odstíny, které jsou k vidění u nábytku vystavovaného na Salone del Mobile. Koncovky výfuků, rámečky ventilačních otvorů a spodní část přídě jsou nalakované odstínem Dark Rose Grey.

Šestiúhelníkový design masky chladiče se objevil už na koncepční studii Mondeo Vignale. Tmavá mřížka v matném metalickém provedení kontrastuje s leštěnou hliníkovou lištou lemující masku.

„Na Salone del Mobile i milánském týdnu módy můžeme vidět, že moderní luxus nemusí být křiklavý,“ řekl Stefan Lamm, ředitel designu exteriérů ve Ford of Europe. „Světlejší tóny a obezřetná aplikace detailů nám pomohly dosáhnout estetické vyspělosti.“

Propracovaný interiér

Na rozdíl od světlejšího exteriéru je interiér laděn do tmavších tónů. Designéři hovoří o inspiraci pánskými oděvy, ale také nábytkem typu luxusních pohovek. O vysoké kvalitě svědčí i ruční prošívání nitěmi s perleťovým efektem. Kůže se táhne od palubní desky okolo skleněné střechy až k zavazadlovému prostoru. Jednolitá barva vytváří pocit soukromého salonku.

Metalické textury jsou vyvedeny v hřejivějších odstínech. Palubní desku zdobí hliníková lišta s vyraženým vzorem tkané textilie a panel nad středovým displejem nese hliníkový nápis Vignale.

Na sedadlech se objevuje nová variace dekorativního prošívání, jež našlo uplatnění už v modelu Mondeo Vignale. Přední sedadla a vnější sedadla ve druhé řadě jsou opatřena šestiúhelníkovým vzorem. Po jeho okrajích se táhne vzor s motivem čtverců, který nalezneme i na prostředním sedadle ve druhé řadě a středové loketní opěrce mezi předními sedadly. Středy sedadel jsou zvýrazněny silnou tmavě červenou nití, zatímco při okrajích použili designéři Fordu světlejší odstín prošívání.

„Kombinace barevných odstínů a kvalita dílenského zpracování udělují konceptu S-MAX Vignale nádech tradice,“ řekla Sonja Vandenberk, šéfdesignérka barev a materiálů ve Ford of Europe. „Samotný designový sloh přitom vychází z nejmodernějších módních a nábytkářských trendů, které nás inspirovaly při výběru látek, kůže, barev i dekorací.“

Vstříc zákazníkům

Asi polovina „velkých“ modelů evropského Fordu se prodává ve vyšších stupních výbavy. Deset až patnáct procent zákazníků přitom vyžaduje ještě vyšší úroveň výbavy i služeb.

„Víme, že mnozí zákazníci mají zájem o vůz Ford, jenž by byl exkluzivnější a luxusnější než to, co aktuálně v Evropě nabízíme,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Dalším klíčovým trendem je touha zákazníků po osobnějším přístupu a službách, které se dokážou přizpůsobit jejich přáním a časovým možnostem. Vignale vyjde vstříc těmto požadavkům novým, svěžím způsobem.“

Průzkumy Fordu naznačují, že třetina zákazníků prémiových automobilových značek považuje vysokou úroveň osobní péče za jeden z hlavních rozdílů mezi masovými a luxusními značkami. Vyplynulo z nich i poznání, že chování a schopnosti personálu mají rozhodující vliv na spokojenost zákazníka. Vzhled showroomu a pohostinnost jsou pak dva ze tří faktorů nejvíce ovlivňujících vnímání značky.

Ford proto každému zákazníkovi programu Vignale přidělí speciálně vyškoleného manažera, jenž zajistí všechno potřebné ohledně poprodejních služeb. Vzhledem k tomu, že nejcennější komoditou pro cílovou skupinu programu Vignale je čas, zajistí Ford i dopravu vozu na plánovanou údržbu a zpět. Zákazník tedy nebude ztrácet čas cestou do servisu.

U vybraných prodejců značky Ford – převážně v metropolitních oblastech – vzniknou speciální „salonky Vignale“. V uvolněném a klidném prostředí budou moci zákazníci nerušeně poznávat exkluzivní materiály i barvy a seznamovat se s možnostmi techniky a výbavy vozů Ford Vignale.

„Vignale nabídne zákazníkům nejen mimořádné produkty, ale také onen obtížně definovatelný pocit výjimečnosti,“ řekl de Waard. „Nároční zákazníci programu Vignale bezpochyby ocení i komfort spočívající ve vyzvednutí vozu a jeho přistavení zpět při plánovaném servisu.“

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Toplac s.r.o.
Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Mitsubishi Motors Česká republika
BOSCH