AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
Interaction s.r.o.
Siems & Klein


Chevrolet zveřejnil dojezd a spotřebu modelu Spark EV

Zcela nový Spark EV dosahuje dojezd v kombinovaném cyklu město/dálnice podle EPA 132 km, resp. 82 mil při plném nabití baterie, což podle EPA odpovídá palivovému ekvivalentu spotřeby v kombinovaném cyklu město/dálnice 119 MPGe*. Tyto údaje uveřejnil Che

Ve srovnání s průměrným novým vozidlem může potenciálně Spark EV ušetřit majiteli v USA až 9000 USD (6879 €) na nákladech za palivo během pěti let. Ve Spojených státech se Spark začne prodávat v létě ve státech Kalifornie a Oregon. Na vybrané evropské trhy přijde v roce 2014.

„Jsme připraveni dodávat na trh elektrický automobil, který je nejen hospodárný, ale se kterým je také vzrušující jezdit díky točivému momentu 542 N.m jeho elektromotoru," řekl Pam Fletcher, výkonný hlavní inženýr GM pro elektrická vozidla.

Soustava lithium-iontových baterií Chevroletu Spark EV s kapacitou 21 kWh bude pokračovatelem tradice značky Chevrolet nabízet nejvyšší omezenou záruku na trhu – osm let, nebo 161 000 km, podle toho, čeho se dosáhne dříve.

Spark EV bude prvním automobilem na trhu nabízejícím právě schválenou nabíječku SAE Combo pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem (DC). Tato možnost, která bude k dispozici krátce po uvedení na trh, a umožní dobít Spark EV na 80 procent kapacity za přibližně 20 minut. Bateriový systém je přitom schopen absolvovat denně mnohokrát takovéto rychlé dobíjení stejnosměrným proudem. Dobíjení střídavým proudem z běžné zásuvky 230 V trvá přibližně šest až osm hodin. Dobíjecí kabel je součástí standardní výbavy.

„Chevrolet Spark EV je vynikající městský automobil slučující technologii, funkčnost a styl v překvapující souhře," řekl Cristi Landy, ředitel marketingu malých a elektrických vozidel Chevrolet. „Stavíme na úspěchu modelu Volt a palivem poháněných verzí modelu Spark a nabízíme zábavný a úsporný automobil, kterým budou naši zákazníci rádi jezdit."

Chevrolet Spark EV dokáže zrychlit na 100 km/h za méně než 8,5 sekundy díky propojení elektrického motoru s permanentními magnety s výkonem přes 100 kW, s koaxiálním jednotkou pohonu.

Srdcem pohonu modelu Spark EV je v GM vyvinutý, olejem chlazený elektromotor s permanentními magnety. Přes milion zkušebních mil na cestách (1,6 milionu km) se zkušební verzí modelu Spark EV umožnilo inženýrům dosáhnout nejlepší možný výkon elektrického motoru.

Motor a pohonná jednotka se montují v baltimorském závodě GM ve White Marsh, Maryland, USA. Minulý týden v závodě oslavili výrobu motoru pro Spark EV. Poprvé tak velký výrobce automobilů v USA zkonstruoval a vyrobil kompletní elektrický motor i pohonnou jednotku pro moderní elektrický vůz v USA.

  • Ačkoli elektrické automobily jako Spark EV nespotřebovávají žádné kapalné palivo, US Environmental Protection Agency (EPA) vyvinula vzorec pro výpočet ekvivalentu hodnoty srovnatelné se spotřebou paliva vozidel poháněných tradičním spalovacím motorem. Tato hodnota, nazývaná MPGe (mil na galon palivového ekvivalentu) umožňuje zákazníkovi zjistit, jaká je energetická účinnost jeho vozidla v porovnání s jinými elektrickými nebo tradičně poháněnými vozidly. 1 galon paliva je ekvivalentní 33,7 kWh.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BMW Group Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
Toplac s.r.o.