AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz


GP Brazílie: Nejočekávanější závod F1 letošní sezóny

Na okruhu Interlagos se bude již potřetí za sebou rozhodovat o titulu mistra světa, oproti předchozím ročníkům ale mají šanci hned tři jezdci. Koho z tria Alonso-Hamilton-Räikkönen byste chtěli vidět na stupínku nejvyšším?

Velká cena Brazílie se jede již od roku 1973 a s výjimkou let 1978 a 1981 až 1989, kdy se závodilo v Rio de Janeiru, se koná na okruhu Interlagos. Zpočátku spadala tato velká cena mezi vůbec první v kalendáři F1, ovšem od roku 2004 se zde pravidelně dočkáváme posledního závodu sezóny. A letos se již potřetí za sebou můžeme těšit na to, že zde bude korunován mistr světa. Situace v šampionátu je totiž naprosto nezvyklá a vůbec poprvé od roku 1986, kdy se v australském Adelaide „servali“ Alain Prost, Nigel Mandelů a Nelson Piquet, budou o titul bojovat hned tři jezdci.

Boj o titul

Díky výpadku Lewise Hamiltona v poslední GP Číny se totiž stav neskutečně vyrovnal, přestože první pilot černé pleti v F1 má stále šance nejvyšší. Britský jezdec týmu McLaren má na svém kontě 107 bodů a k zisku titulu mu stačí dojet i na třetím místě. A bude naprosto jedno, zda v té chvíli vyhraje jeho stájový kolega Fernando Alonso nebo Kimi Räikkönen na Ferrari.

Bez velkých šancí není ale ani dvojnásobný šampión Alonso. Jeho korunovace totiž proběhla pokaždé právě v Interlagos a letošní čtyřbodová ztráta na prozatímního lídra Hamiltona není až tak strašná. McLaren se navíc dušuje, že oba jezdci budou mít v posledním závodu sezóny naprosto stejné podmínky, a to i přesto, že vedení stáje již nechce mít se Španělem v příští sezóně nic společného. Díky své účasti ve špionážní aféře totiž Alonso dosáhl toho, po čem zřejmě toužil, a sice možného vyvázání ze stále platné smlouvy mezi ním a týmem. Nyní se již pouze spekuluje o tom, kde Španěl příští rok skončí. Peníze na jeho angažmá má řada týmů, nicméně Ferrari v současné době potvrdilo, že Felipe Massa bude za Skákajícího koníka závodit až do roku 2010 a ultra rychlého Fina se nevzdá ani za tučný balík. Toyota zas pro změnu nemá konkurenceschopný monopost, který by dvojnásobného krále F1 dovezl k dalšímu titulu a tak by se jako nejlogičtější jevil návrat k Renaultu.

Velmi důležitý tak bude právě poslední závod, ze kterého by Španěl mohl odejít jako trojnásobný mistr světa. Navíc by se mu to podařilo ve dvou různých týmech za sebou, což naposledy zvládl legendární Juan Manuel Fangio před padesáti lety. Jenže zamávat kartami může ještě Räikkönen, který sice na oba dva jezdce McLarenu ztrácí, nicméně bilance jeho posledních závodů je o poznání příznivější. Zatímco se totiž na začátku roku Fin v kokpitu Ferrari trápil, ve druhé části sezóny řádí jako uragán a pokud by měl spolehlivější vůz, pravděpodobně by vše bylo již dávno jinak. Nyní bude muset ukázat, že je opravdu nejlepším pilotem startovního pole, nic menšího mu totiž k zisku titulu nepomůže. Snad jen štěstí, což ale není tak nemožné. V neděli se totiž na okruhu Interlagos očekává silný déšť.

Autor: P2P

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.
Siems & Klein
Standox
Mitsubishi Motors Česká republika