AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
ContiTrade Services s.r.o.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mercedes-Benz


Nový Partner s elektrickým pohonem

Model Prologue, který bude představený ve světové premiéře na autosalonu v Hannoveru v září 2012, je předzvěstí nové elektrické verze Partner. Ta bude na trh uvedena v průběhu druhého čtvrtletí 2013.

Nový Partner, který prošel na jaře 2012 modernizací, dosahuje se svými spalovacími motory velmi příznivých hodnot spotřeby paliva i emisí CO2. Od listopadu 2012 má navíc připravenou další novou variantu s emisemi CO2 na úrovni 118 g/km.

Z pohledu ekologické stopy jde nová elektrická verze ještě dále a pro firemní zákazníky představuje řešení šité na míru různým provozním podmínkám. Nový elektrický Partner se dostane do ekologických zón, kam mají ostatní vozidla s „klasickým“ pohonem omezený vjezd, přičemž praktičnost tohoto vozu a jeho vynikající jízdní komfort zůstávají zachovány.

Nový elektrický Partner je sestrojen na bázi běžné verze se spalovacím motorem s tím, že nabízí veškeré inovativní technologie, které jsou s elektropohonem spojené:

  • Partner, poháněný elektromotorem uloženým vpředu, pracuje za pomoci dvou výkonných lithium-ionových akumulátorů s kapacitou 22,5 kW/h. Akumulátory jsou uloženy v podvozku vozidla po stranách zadní nápravy, přičemž nikterak neovlivňují jízdní vlastnosti vozu Partner, ani vnitřní rozměry nákladového prostoru.
  • Elektrický Partner je vybaven vysoce výkonným kompaktním elektromotorem synchronního typu s permanentními magnety. Jedná se o motor, který podává prvotřídní dynamické výkony: 49 kW (67 k) a okamžitý točivý moment 200 Nm. Je spojen s trvalou jednostupňovou redukcí, která mu bez nutnosti řazení převodových stupňů dodává při rozjezdu a ve všech fázích zrychlení obdivuhodnou živost a pružnost.

Tichý chod, který je pro elektrické vozy typický, doplňuje i příjemné a pohodlné řízení.

  • V režimu NEDC je dojezd vozu 170 km a nový elektrický Partner se tak stává v kategorii elektrických dodávek jednoznačnou referencí.
  • Baterie lze dobíjet dvojím způsobem: standardní dobíjení (až do 16A) za 6 až 9 hodin a rychlé dobíjení (až 125A), kdy se baterie dobijí na 80% své kapacity za pouhých 30 minut. Zásuvka pro dobíjení ze standardní rozvodné sítě je umístěna na pravém předním blatníku a zásuvka pro rychlé dobíjení je zabudována ve víčku na levém zadním blatníku.

Nový elektrický Partner je vybaven funkcemi, které jsou v segmentu elektrických dodávek výjimečné, a může tak svým uživatelům nabídnout optimální komfort i bezpečnost:

  • Inovativní funkce eko-řízení: ukazatel spotřeby nebo rekuperace energie, který je viditelně umístěn na přístrojové desce, pomáhá řidiči jezdit co nejúsporněji. Speciální ukazatel informuje řidiče i o dodatečné spotřebě energie (vytápění a klimatizace) a palubní počítač ukazuje zbývající dojezd vozu a průměrnou spotřebu v kWh.
  • Dvojí způsob rekuperace energie: k rekuperaci dochází u elektrického vozu Partner ve fázích zpomalování, ale také ve fázích aktivního brzdění, kdy se kinetická energie mění v energii elektrickou. Dojezd vozu se tedy při jízdě zkracuje méně.
  • Teplotní komfort: elektrické vytápění v kabině rychle dosáhne požadované teploty. Současně je k dispozici funkce « eco-mode », která umožňuje větrat kabinu vozu, aniž by docházelo k navyšování spotřeby elektrické energie a ke zkrácení dojezdu vozu.
  • Elektronický stabilizační systém ESP spojený s funkcí pomoc při rozjezdu ve svahu je součástí základní výbavy vozu a elektrický Partner se tak ve své kategorii stává referencí z pohledu bezpečnosti.

Elektrický Partner: všestranný pomocník

Variabilitu i přepravní kapacitu – silné stránky klasického modelu Partner, které jsou základem jeho obchodního úspěchu, nabízí v nezměněné podobě i elektrický Partner.

Partner s elektrickým pohonem je k dispozici ve dvou délkách karoserie (L1 : 4,38 m a L2 : 4,63 m). Objem nákladového prostoru je v segmentu malých dodávek jeden z největších: užitečný objem verze L1 je 3,3 m3 s užitečnou délkou 1,80 m a u verze L2 je to 3,7 m3 s užitečnou délkou 2,05 m. Užitečná hmotnost může být až 685 kg , což je nejvíc v dané kategorii.

Pokud je elektrický Partner vybaven předním sedadlem Multi-flex, mohou vpředu cestovat i 3 osoby. Elektromobil si zachovává variabilitu, kterou zaujala zákazníky celá modelová řada Partner už od uvedení na trh. Se sedadlem Multi-flex je také možné zvětšit užitečný objem až na 400 l a přepravní kapacita se tak u verze L1 zvětší až na 3,7 m3 s užitečnou délkou 3 m a u verze L2 na 4,1 m3 s užitečnou délkou 3,25 m.

Stylové úpravy, kterými nový Partner prošel letos na jaře, se samozřejmě projevily i u elektrické verze. Ta svůj osobitý charakter navíc naznačuje i prostřednictvím speciálních dekorů exteriéru symbolizujících technologii elektrického pohonu.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Mitsubishi Motors Česká republika
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.
auto MOTOL BENI a. s.